Jag är glad att allting är klart och att jag kan vara på plats och träna med grabbarna. Jag kände till Dalkurds historia sedan tidigare och har även mött laget några gånger så jag känner till att det oftast är ett väldigt enat lag. Man är sammansvetsade och gör allt för varandra, säger Lukas Browning i en första kommentar. Lukas Browning är född på Irland men flyttade till Sverige i tidig ålder. Som sexåring började han att spela fotboll i IF Brommapojkarna och tog sig igenom klubbens akademi innan han lämnade för att bli proffs i nederländska FC Twente, som 18-åring.
Dessutom har mittfältaren Stefan Wolf fått ytterligare en matchs avstängning efter utvisningen i hemmamatchen mot Sollentuna FK för två veckor sedan. Han är därmed tillbaka i spel först till matchen nästa vecka mot Täby FK. I övrigt är Arian Kabashi och Koen Kostons åter tillbaka efter avstängning. Örebro Syrianska kommer till söndagens match efter att ha besegrat Gefle IF med 2-1 på bortaplan i föregående omgång. Laget placerar sig i mitten av tabellen, utan vare sig chans på någon av uppflyttningsplaceringarna eller med överhängande risk för att hamna på någon av nedflyttningsplatserna. Till söndagens match saknas försvararen Marcus Karlsson, som även han är avstängd efter att ha fått sin tredje varning för säsongen.
Sedan tidigare saknas yttern Arash Motaraghebjafarpour på grund av en knäskada. Lördagens motståndare Hudiksvalls FF är nykomlingar i Ettan Norra den här säsongen. Laget har inlett säsongen halvdant och placerar sig inför matchen på fjortonde plats. Laget har förlorat sina tre senaste matcher men innan dess hade man tre raka segrar och det är ett tajt och svårslaget lag som vi kommer att ställas emot i helgens omgång. Dalkurd och Hudiksvall har inte stött på varandra någon gång tidigare och lördagens match blir således det första mötet lagen emellan.
— Det känns väldigt bra att vara här och jag är väldigt glad över att ansluta till denna klubb. Laget har välkomnat mig väldigt bra. Jag har haft mitt första träningspass här idag och det kändes väldigt bra och jag känner mig redo, säger Andreas Katsantonis i en första kommentar. Andreas Katsantonis inledde sin fotbollskarriär i Olympiakos Nicosia och anslöt sedan till Omonia som 16-åring. Han gjorde sin A-lagsdebut för Omonia under samma säsong, endast 16 år gammal och spelade två matcher den säsongen på vilka han gjorde ett mål. Sommaren 2018 värvades den då 18-åriga anfallaren till den cypriotiska storklubben APOEL FC, där det blev totalt 29 matcher och tre mål för Andreas Katsantonis del. Den kraftfulle anfallaren har varit del av de cypriotiska ungdomslandslagen och har varit med hela vägen upp till U21-landslaget.
HUDIKSVALLS FF - DALKURD FF Ettan Norra - Lördag 12 juni, kl. 00Spelplats: Sparbanken Arena, HudiksvallDomare: Pontus OlofssonBiljetter: Betalning sker via swish, entré: 100 kr. Mer info på https://www. hudiksvallsff. se/TV: Matchen sänds på UNT och på Sportexpressen. INFÖR: SANDVIKENS IF - DALKURD FF Toppmöte väntar på bortaplan i tionde omgången. Det satt hårt inne men till slut, i den tredje övertidsminuten, lyckades vi med vår forcering och Victor Söderström kunde nicka in 1-0 hemma mot IFK Haninge.
Det var kanske inte vackraste insatsen men tre poäng är tre poäng och det är en styrka i sig att kunna vinna matcherna när spelet inte funkar till hundra procent. Det betyder att vi knappar in på Sandvikens IF, som förlorade sin bortamatch mot Umeå FC och avståndet är nu två poäng upp till dem på andra plats. Det blir således en extra krydda inför helgens match, när vi gästar Sandviken på Jernvallen. INFÖR: SANDVIKENS IF - DALKURD FF Det satt hårt inne men till slut, i den tredje övertidsminuten, lyckades vi med vår forcering och Victor Söderström kunde nicka in 1-0 hemma mot IFK Haninge. Läget i truppen är oförändrat sedan senast. Arash Motaraghebjafarpour är fortsatt borta med den knäskada han ådrog sig i den första omgången. Även Bakhtiar Rahmani är fortsatt borta med en skada och indisponibel i lördagens match.
Ibrahim El Ansri berättar att han trivs bäst i rollen som defensivt lagd mittfältare, där hans styrkor kommer bäst till användning. — Jag tycker om att försvara, jag är löpstark och tekniskt skicklig. Jag tror att jag kan bidra till laget med mina tekniska egenskaper, men det är inte enbart upp till mig. Vi är ett lag och fotboll är en lagsport så jag hoppas kunna bidra till laget så att vi ska kunna nå toppen av den här serien, förklarar Ibrahim El Ansri och fortsätter:— Vi behöver vinna alla matcher vi spelar och vi behöver ge - inte bara 100% - utan 200% i varje match. Bara så kan vi nå toppen av den här serien, säger Ibrahim El Ansri. Dalkurd AB:s ordförande Alan Dogan är nöjd med att välkomna Ibrahim El Ansri till klubben.
Trots flygstrul och försenad avspark, blev det aldrig någon match för Dalkurd i förra helgens bortamatch mot Piteå IF. Segersiffrorna skrevs till 3-0 men i ärlighetens namn hade det kunnat bli betydligt fler mål framåt. Vi har fortsatt andraplatsen i egna händer med tre matcher kvar och i helgens match tar vi emot Hammarby TFF hemma på Studenternas. INFÖR: DALKURD FF - HAMMARBY TFF Trots flygstrul och försenad avspark, blev det aldrig någon match för Dalkurd i förra helgens bortamatch mot Piteå IF.
Till söndagens match saknas Kevin Ackermann och Elias Gustafsson på grund av avstängningar och William Svensson och Aydarus Abukar på grund av skador. Dalkurd och Örgryte har mötts vid åtta tillfällen tidigare, samtliga i Superettan. Vid fem av gångerna har vi gått segrande ur mötet medan Örgryte har vunnit en match. Senast Dalkurd och Örgryte mötes var säsongen 2020, då matchen i Uppsala slutade 0-0 medan mötet i Göteborg slutade med en 2-1-seger för oss. ÖRGRYTE IS - DALKURD FF Superettan - Söndag 29 maj, kl. 00Spelplats: Gamla Ullevi, GöteborgDomare: Per MelinBiljetter: Köp era biljetter till matchen: https://oisfotboll. nu/Tickets/Choose/44? S=0TV: Matchen sänds på Discovery+. INFÖR: DALKURD FF - VÄSTERÅS SK Tredje matchen på en vecka i sista hemmamatchen innan brejket.
Det tar vi med oss in till kvällens hemmamatch då serietvåan BP besöker oss på Studenternas. INFÖR: DALKURD FF - IF BP Det blev en otroligt sur förlust i senaste seriematchen mot IK Brage, där gästerna avgjorde i de absoluta slutminuterna av matchen. I matchen mot Brage ådrog vi oss två stycken utvisningar på mittfältarna Haron Ahmed Zubair samt Lukas Browning. Bägge spelarna är avstängda och indisponibla i kvällens match mot BP.
Sloboda Tuzla - FK Tuzla City Live - m:tel Premijer Liga Eurosport is your source for the latest m:tel Premijer Liga match updates. Get the full recap of Sloboda Tuzla - FK Tuzla City, complete with stats
Det är något som har stärkt honom i utvecklingen även om det inte har varit helt lätt att komma in i A-lagsmiljön. — Till en början var det tufft så klart men jag tycker att jag har kunnat hantera det bra. Jag var uppe och tränade med A-laget förra säsongen, när vi spelade i Superettan, men jag tycker att jag har tagit mycket större kliv nu som spelare. Jag känner att jag har en större helhet som målvakt men också att jag håller en jämnare nivå. Det går bättre och bättre för varje dag som går och det känns som att jag har kommit in i det, berättar den unga målvakten, som samtidigt förklarar att tillvaron i A-laget har blivit bättre och mycket enklare tack vare de övriga, mer rutinerade målvakterna i A-laget:— Jag har självklart fått mycket hjälp och stöd.
FK Sloboda Tuzla vs FK Tuzla City: Live Score, Stream and Match FK Sloboda Tuzla vs FK Tuzla City in the Bosnia and Herzegovina. Premier League (10/23/2022): Live score, stream, statistics
Hemmalaget hade ledningen från mitten på den första halvleken och man släppte den inte, trots att Dalkurd kom nära både en och två gånger. Under veckan har laget tränat på bra och det har varit ett bra go i laget. Förhoppningsvis kan vi se resultat av träningsveckan i lördagens bortamatch mot Hudiksvalls FF. INFÖR: HUDIKSVALLS FF - DALKURD FF Det blev en sur förlust förra helgen i bortamatchen och toppmötet med Sandvikens IF. Sedan förra matchen har Bakhtiar Rahmani återhämtat sig från sin skada och åter tillgänglig för spel. Däremot saknas anfallaren Victor Söderström på grund av sjukdom.
Sen får vi ta en match i taget och förhoppningsvis leder det dit vi vill, säger Yasin Aras. Dalkurd AB:s ordförande Alan Dogan är glad över att Yasin Aras förstärker ledarstaben. — Vi är väldigt glada över att Yasin kliver upp i A-lagets ledarstab. Det känns extra kul då han är en Uppsala-kille och han har jobbat väldigt hårt för att nå hit. Han har gjort ett gott arbete i vår akademi och vi har sett flera spelare som han har varit med och tränat, som har fått chansen i A-laget. Så vi tror att han kan fortsätta på den inslagna vägen och att vi kan få en god utveckling tillsammans, säger Alan Dogan.
DALKURD FF - SANDVIKENS IF Ettan Norra - Söndag 5 september, kl. 00Spelplats: Studenternas, UppsalaDomare: Joel BäckströmBiljetter: Köp biljetter på https://dalkurd. nu/Tickets/Choose/163? S=0TV: Matchen sänds på UNT och på Sportexpressen. DALKURD BRYTER MED TRÄNAREN AZUBUIKE OLISEH Parterna går skilda vägar. Dalkurd bryter med tränaren Azubuike Oliseh och parterna går skilda vägar. Dalkurd AB:s ordförande Alan Dogan berättar att anledningen till beslutet inte är baserat på sportsliga grunder. — Det är inte av sportsliga skäl som vi har tagit det här beslutet. Vi har känt av att det har funnits svårigheter i att anpassa sig till den kultur och miljö som existerar i Dalkurd.
Men på tilläggstid lyckades Sollentuna forcera in kvitteringen i mål och vi fick till slut nöja oss med en poäng. Imorgon kväll hoppas vi på flera poäng än så, när vi gästar IF Sylvia på bortaplan. INFÖR: IF SYLVIA - DALKURD FF Hemmamatchen mot Sollentuna var 15 minuter gammal när vi reducerades till tio spelare efter att Stefan Wolf visades ut. Matchen mot Sollentuna blev dyrköpt då, utöver Stefan Wolf, även Arian Kabashi och Koen Kostons ådrog sig avstängningar efter att ha fått sina sjätte, respektive tredje varningar. Samtliga tre spelare missar därmed måndagens match. Ytterbacken Rendijs Sibass är fortsatt inte hundra procent återställd efter sin skada och inte redo för spel.
Tuzla City live scores, results, fixtures - Flashscore.com FK Tuzla City page on Flashscore.com offers livescore, results, standings and match details (goal scorers, red cards,